Wednesday, February 16, 2011

Masalah paling evergreen dalam Facebook

Selamat sejahtera. Adat manusia, nak ber'style' dan sentiasa up-to-date. tapi, ada pulak yang terlebih datenya sampai rasa meluat bila tengok. ini benda jujur ikhlas dari hati berkenaan masalah paling evergreen dalam Facebook yakni 'ewww' words & CaPsLock CrIme.


'Eww' words tu tak perlu nak diceritakan since IniAnwarHadi channel on youtube dah jelaskan dengan cara paling clear sekali. Bahasa ni entah datang dari mana stylenya, memang rasa nak siku keting siapa siapa yang tulis macam ni.


Another one is CaPslocK CriMe. Ini lagi satu komuniti yang suka buang masa menekan butang Shift berulang ulang kali. Menyusahkan badan dan menyakitkan mata, ini satu kenyataan. Nak baca memang satu masalah. Memang jenayah bahasa yang agak dahsyat sebenarnya. Tak sior teman. Style celah mana? story sikit.


AnNoYing SaNgAt BiLa BaCa AyAt SiMPle MacAm nI.

Jadi, harap harap, siapa yang terbaca dan terasa, tolong lah tukar. takut takut keyboard kena buang butang capslock + butang shift + butang W sekali nanti oleh jiran sebelah/anak sedara/pengasuh. ini untuk keamanan sejagat.

Selamat :)