Sunday, April 3, 2011

Alasan menunggu

Pagi tu angin bertiup kencang. sekencang gol jaringan Safee Sali. Siput-siput keluar mencari rezeki. Anak burung berkicauan merindui ibunya yang keluar mencari cacing-cacing. Anak jiran sebelah pulak tengah main badminton dengan dinding. Iyelah, anak tunggal.


Namun situasi di rumah jirannya sangat berbeza. Sunyi seperti tiada penghuni. Kata jirannya 'Biasalah, baru pukul 6.30. tak bangun lagi la tu'. Ada yang kata, 'Budak bujang mana bangun awal, tak rare lah camtu'. Senang cerita semua dah biasa.


Jadi, berdasarkan cerita pendek tergantung di atas, gua nak ubah persepsi. bukan semua budak bujang bangun lambat. bukan semua budak bujang tak reti masak. Jatuh air muka budak bujang macam ni. Gua nak ubah persepsi istilah air bujang. bukan air masak tapi air sirap bandung.


Tapi sebelum tu, bagi can gua berubah. bila gua dah ready, gua bagitahu. tak sampai seru lagi. Kordial sirap dari Malaysia dah habis. tunggu ada balik.


p/s : bila nak berubah, kenapa kena tunggu?


                                                



2 comments:

sofi said...

why wait?betul
a person willing to change at 12,but sadly died at 1155..

so,kalau berubah ke jalan baik,tak perlu tunggu..insyaAllah

rabia-adawiah musa said...

betul tak? air bujang tu air saja takde lawannya macam kuih/makanan sampingan.