Monday, April 18, 2011

Irbid Maju 2012

Petang yang suram. Awan mendung cuba menyejukkan rakyat jelata yang bagai cacing kepanasan (literally). Suhu 32C bukan boleh buat main. heatstroke pun boleh kena kalau tak pandai jaga diri. Bukan apa, sini panas kering ibarat hati tanpa cinta kepada yang Esa. cewah. 

Pulang dari Universiti naik coaster direct, terus menuju ke depan simpang rumah. Perjalanan 20 minit tadi mencabar juga, manakan tidak, gadis di hadapan tanpa segan silu membuka tingkap. Angin tiup tidak berbahasa, laju menghentam muka. Nak sound, tapi macam tak efisien sebab dia pakai earphone. Terus tarik tingkap laju laju tanda protes. Akibat kena angin laju-hentam-muka, terus pening pening sikit.

Berhenti je coaster, terus gua turun dengan yakin dan konfiden. Tak tengok belakang dah orang kata. Lepas gua turun, terus tengok tingkap cermin balik. yelah, nak buat isyarat 'gua chow dulu' dekat member dalam coaster tu. Tapi member gua buat gaya suruh tengok depan. Konfius ditambahkan dengan kepanasan ketika itu, gua tengok depan. Pelik jugak kenapa coaster ni tak gerak gerak.

.........

Gua naik coaster, terus seluk poket, bayar 0.40JD (RM2) dan terus mintak maaf dekat pemandu coaster. Dia gelak terkekek-kekek tapi gua tau dia panas kalau semua pelanggan dia macam ni. Melambatkan keefisianan dia. Misi MBI (Majlis Bandaraya Irbid) yakni menjadi setaraf Jepun pun tak tercapai kalau semua pelanggan macam gua.

******
Blogspot kena block. Nak baca blog jiwang jiwang, blog resepi pun tergendala. 
Tapi takpe, hikmah dia, boleh baca buku. bukan MukaBuku.
Sekian.

2 comments:

aina. said...

sukehati je x bayarrrrr.

Anuar said...

bukan suka hati tapi terlupa. lain tu